woensdag 16 november 2011

Overuren voor de Cricut.

Hallo allemaal,



                                               

Na alle drukte van het in Nederland te zijn geweest en de Bazaar dacht is het wat rustiger aan te kunnen doen. Maar alles was minder waar. Vorige week aan de Challenge begonnen en daarna nog maar 1 gemaakt want ik vond ze erg leuk om te maken, tja ik en cadeaudoosjes..... Toen kreeg ik vrijdag de vraag van iemand hier of ik wist waar ze  hier in Lagos aan goed sterk papier kon komen want ze ging met een aantal dames vrijwillig  op een lokaal schooltje knutselen. Nou ja, hier in Nigeria is goed papier vinden, zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar aangezien ik onderhand zelf een depedance van Jacobi, Pipoos en verschillende andere webwinkels heb, kon ik ze helpen.
Ze hadden een bedrag van 20.000 Naira ( 90 euro) bijeen gespaard voor schoolboeken, maar wilde dit geld wel gebruiken om het materiaal te kopen. Ik heb ze toen laten weten dat ik het papier zou schenken dan kunnen ze het geld alsnog voor schoolboeken gebruiken.
 Over het weekend heen hebben we gekeken wat we konden doen met die kinderen want de kinderen lopen hier toch wel  achter op het gebied van knutselen omdat er niets tot zeer weinig aan creative vaardigheden gedaan wordt. Dus het mocht niet te moeilijk worden. Ikzelf had het idee om kerstballen uit te snijden met de Cricut en deze dan te laten versieren door de kinderen met verschillende technieken. Het gaat om kinderen vanaf 2 jaar t/m 14 jaar.. De dames vonden het een geweldig plan, dus ben ik afgelopen maandagmiddag aan de slag gegaan om in totaal 270 kerstballen te snijden met de Cricut expression. Gisterenavond moest het af zijn want vandaag gaan de dames naar de school, dus de cricut heeft echt overuren gedraaid. Ze hebben me beloofd foto's te maken dus deze volgen nog.

                                               



Dus nu eerst mijn geschenkendoosje voor in de kerstboom plaatsen anders blijft dat maar liggen. Zoals ik al zei heb ik er gelijk 2 gemaakt. En ze zijn erg leuk te maken en cadeau te geven met een sierraad erin.

Het geschenkendoosje is een Challenge van Duo-Challenge, deze heb ik als Designer van Annette's Creafarm gemaakt. Er is een PDF-bestand van wat je bij haar aan kan vragen. Doe je ook mee?


Groetjes Henriette

                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten